lördag 15 november 2014

Pepparkaksbak

Pepparkaksbak hemma hos mormor och morfar, det är kul det! Det är en tradition som barnen gillar väldigt mycket. Julmusik, käka pepparkaksdeg och baka pepparkakor. Trevligt och liksom startskottet på den spännande vägen till självaste julafton.
Detta året var Ludwigs första år som han var med på pepparkaksbaket. Det gick väldigt bra med lite hjälp av storasyster Tilde. Flera pepparkakor och pepparkaksbollar blev det och en hel del pepparkaksdeg som slank ner i magen.
Mormor (min mamma) hade bakat en mycket god kaka som vi smakade på. Alltså den kakan! Jag kan knappast med ord förklara hur god den var. Jag fick receptet på den så strax ska jag dela med mig av det till er. Det här är en kaka som ni bara måste ni testa att baka, det ska i alla fall jag göra :)

Nu finns recept på hallonrutor med färskosttopping HÄR >>

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt att baka pepparkakor tillsammans.
    Nästa helg ska jag baka brödkakor i vedugn tillsammams med min syster o hennes barn det ska bli kul.
    Ha en fortsatt bra kväll / kram Barbro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter väldigt trevlig :) Detsamma till dig!

      Radera
  2. Det ser mysigt ut så skulle alla göra med sina barn barnbarn.De kakreceptet väntar ja på med spänning ser bra ut.God fortsättning från andra sidan vattnet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på att hinna lägga upp receptet på kakan under morgondagen, bilden är färdig men receptet har jag fortfarande kvar att skriva in. Önskar dig detsamma :)

      Radera
  3. Vad mysigt det ser ut med alla barn och bak :)
    Kram Petra

    SvaraRadera