lördag 10 september 2016

Hallonrutor med färskosttopping

Hallonrutot med färskosttopping - En mycket god mjuk kaka (ca 30 st)
Ingår i  EDITHS BÄSTA >>

Steg 1 - Vispa med elvisp ihop topping
200 g färskost, 6 dl florsocker, 1 msk vaniljsocker, 150 g smör
( använd tex. philadelphiaost - låt smöret mjukna lite innan du vispar ihop toppingen )
__________________________________________________________

Steg 2 - Kakbotten
200 g smör
3 ägg
3 dl strösocker
8 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
4 dl mjölk
4 dl frusna hallon, behöver ej tinas!

Gör så här:
Smält smör. Låt svalna lite. Vispa ägg och strösocker pösigt 
Rör ner det avsvalnade smöret
Blanda mjöl och bakpulver. Vänd ner i äggsmeten
Blanda sist i mjölken

Häll smeten i pappersklädd långpanna. Strö över hallon
Grädda långt ner i ugnen i 200° i ca 25 min. 
Låt kakan kallna

Bred ut topping över kakan. Skär i valfria stora bitar
Tips! Kakan blir extra fin med riven kokos på toppen

______________________________________
_________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

7 kommentarer:

  1. Ser verkligen jättegoda ut!

    SvaraRadera
  2. hur stor är långpannan du använder ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måttet inuti en djup långanna, ca 40x35 cm

      Radera
  3. Den måste min man och jag testa för den ser supergod ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen SUPERGODA!! Jag lovar :D

      Radera
  4. Vilka fina kaffekoppar. wau och god kaka till

    SvaraRadera