onsdag 18 november 2015

Chokladcheesecake på oreobotten

Recept på chokladcheesecake som jag skrev om tidigare >>
Denna cheesecake är krämig och mycket god med chokladfyllning på oreobotten

Botten
1 pkt oreo original, 154 g
50 g smör

Gör så här:
Mosa kexen med mortel eller i matberedare
Smält smör. Blanda med kexsmulorna
Tryck ut i en springform, ca Ø 24 cm. Ställ in i kylen.
_________________________________________________________
Chokladfyllning
300 g marabou choklad med oreosmak
3 dl vispgrädde
200 g färskost
3/4 dl florsocker

Gör så här:
Bryt choklad i bitar. Smält över vattenbad
Beskrivning på vattenbad HÄR >>
Låt chokladen svalna lite. Vispa grädden.
Blanda chokladen med några msk vispad grädde
Elvispa ihop chokladen med alla övriga ingredienser

Bred ut chokladblandningen på oreobotten
Slå över plastfolie. Ställ in i frysen i 4-5 timmar

Låt tina i rumstemperatur ca 30 min innan servering
(Toppa ev. med hyvlad vit choklad)

____________________________________
Fler recept på cheesecake hittar du HÄR >>

Fler recept med choklad hittar du HÄR >>
______________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar