tisdag 24 maj 2016

Havrebollar

Supergoda havrebollar - Jag lovar att gästerna kommer fråga efter receptet
Ingår i EDITHS BÄSTA >> (ca 24 st)
OBS! Rulla havrebollarna i riven kokos

Recept
250 g rumsvarmt smör eller margarin
3 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
1 liter havregryn = 10 dl 
3/4 dl vispgrädde
1 msk kakao
0,5 dl kallt kaffe

Gör så här:
Vispa smör, strösocker, vaniljsocker med elvisp i ca 5 min.
Tillsätt övriga ingredienser och vispa ytterligare ca 5 min.

Ställ in den kladdiga smeten i kylen tills den går att forma.
(kyl den i ca 1,5 timme eller längre)
Arbeta ut valfria stora bollar. Rulla bollarna i kokos.

Låt havrebollarna bli kylskåpskalla.
Låt stå i rumstemperatur ca 5 min innan servering.
________________________________________
_____________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar