onsdag 12 augusti 2015

Den perfekta nybörjardesserten

Dagens middag hemma hos oss blev kycklinglasagne med butiksgrillad kyckling och färska lasagneplattor. Det är både smidigt och gott och med färska lasagneplattor blir tillagningstiden i ugnen lite kortare. Såserna som jag har i lasagnen är hemgjorda och kokades ihop idag på morgonen, skönt att förbereda lite tycker jag. Efter lasagnen hade vi en dessert som är så in bomben god, enklaste desserten man kan tänka sig och ändå något av det godaste som finns. Jag skulle kunna bjuda kungen på just den desserten om han hade vägarna här förbi :) Det är verkligen en perfekt dessert även för de som känner sig osäkra i köket, den går inte att misslyckas med. Perfekt nybörjardessert när man precis flyttat hemifrån till exempel eller vill imponera på första dejten. Det jag pratar om är en galet god glassås och jag tycker att det går alldeles utmärkt att servera den med köpt vaniljglass. MEN köp inte den allra billigaste glassorten om ni vill att det ska bli riktigt gott. 
Både receptet på kycklinglasagnen och glassåsen kommer på bloggen inom kort. Jag kommer även att lägga upp en länk till båda recepten på min facebooksida >> så fort jag publicerat recepten här på bloggen. Följ mig gärna även där. Trevlig kväll!
Nu finns receptet på kycklinglasagne HÄR >>
Nu finns receptet på glassåsen HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar