söndag 23 november 2014

Kasslergratäng med basilikasås

Kasslergratäng med basilikasås - Lättlagat och gott (4-5 port)

Recept
1 bit kassler, ca 600 g
3 dl creme fraiche, 34 %
2 dl vispgrädde
0,5 dl tomatpuré
0,5-1 dl frusen basilika
1-2 vitlöksklyftor
1 tsk salt
2 krm vitpeppar
Skivade tomater
1 st boll mozzarella

Gör så här:
Putsa och skiva upp kasslern. Lägg i ugnsform.
Blanda creme fraiche, vispgrädde, tomatpuré, basilika.
Pressa ner vitlök. Smaka av med salt/vitpeppar

Häll såsen över kasslern. Lägg på tomatskivor valfri mängd
Smula mozzarella på tomaterna
Tillaga mitt i ugnen i 225° i 20 min.

Servera tex. med ris och grönsallad. 
Eller bara grönsallad för LCHF

___________________________________

Fler recept med kassler hittar du HÄR >>
_________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar