onsdag 1 mars 2017

Vi har valt bort förskola

Hej alla! Jag ber verkligen om ursäkt för dålig uppdatering under den senaste tiden, jag kommer att berätta varför men inte just idag. 
Nu över till dagens lilla utflykt, vi har gjort något så ovanligt som att låta vår yngsta kille sluta förskolan och vara hemma med mig istället. Jag driver eget företag hemma så det funkar. Förskolan passade inte honom helt enkelt, inte då i alla fall när vi tog beslutet. Kanske känner han annorlunda när skolstarten börjar närma sig, kommer nyfikenheten och lusten för förskolan tillbaka så får han självklart börja där igen om han vill.
När han nu då inte går på förskolan så känns det extra viktigt att ha lite kul att pyssla med här hemma. Jag måste ju hinna jobba med så det är bra när han kan sysselsätta sig själv en stund. Ludwig är en väldigt pysslig kille som gillar att bygga lego och måla till exempel. Idag åkte vi och köpte en stor rulle ritpapper och vattenfärger. Det tyckte han var väldigt kul. Själv köpte jag en ny skrivbordsstol som var en nyhet på IKEA, riktigt nöjd är jag med den. Den är både skön att sitta på och färgen passade bra i min lilla kontorshörna. Och så är det ju himla kul att förnya lite hemma ibland. En trevlig utflykt blev det.

5 kommentarer:

  1. Hej! Förstår att det inte alltid är lätt med allt! Men vill bara skriva till dig och säga att jag har saknat dina goda recept!

    SvaraRadera
  2. Vi hade också barn hemma en period när det inte var bra på dagis. Sen tycker jag absolut det skulle vara vanligare att vara hemma med barnen om man vill, vare sig man jobbar eller skulle vara hemmamamma. Vet iaf många som skulle önska det men kanske inte vågar gå emot normen. Ta hand om dina fina och tack för alla goda recept! Vi läsare är kvar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna för din kommentar :) Ja, det är inte helt lätt att ta beslutet att avstå från förskola, man ses som annorlunda och får förklara och försvara sitt val för folk man knappt känner. Förskola är jättebra och har varit bra för flera av våra barn men för Ludwig gav det mycket ångest och det är en mycket gladare kille vi har här hemma nu. Vi har tagit rätt beslut för vår familj även om det inte var helt självklart, normen som du säger är fruktansvärt svårt att gå emot. Hoppas att fler som vill vågar. Kram!

      Radera
  3. thank you for writing and publishing this article. this article is very interesting to read for me and very easy to understand and of course very useful

    SvaraRadera