måndag 31 oktober 2016

Scones med havregryn

Här blev det saftiga scones med havregryn till frukost idag. Barnen har höstlov i en vecka vilket innebär sovmorgon, när det inte finns några tider att passa så finns det lite mer tid till frukosten och då är ju scones perfekt. Och det är ju så gott och lite lyxigt även om det är väldigt lätt att göra. Jag passade på att tända ett doftljus när vi bakade. Ljuset köpte jag på Mio i helgen och det luktar så gott! Lite kryddig juldoft.
Dessa scones finns här på bloggen sedan tidigare. Vi använder recepten flera gånger även om inte allt fotas varje gång. Jag tycker själv att recepten som jag har lagt in här på bloggen är himla bra och de är mina favoriter på olika sätt allihop. Jag tror och hoppas även att barnen tycker detsamma så att de har användning av recepten den dagen då de har ett eget kök i ett eget boende. Tiden går ju så fort, äldsta tjejen i familjen är 17 år. 
Sconesen blir verkligen saftiga och goda Receptet finns HÄR >>

1 kommentar: