onsdag 19 oktober 2016

Snabbt julgodis

Idag ska ni få ett enkelt tips på julgodis som går riktigt snabbt att göra. Att smälta choklad och blanda med något gott är det allra smidigaste sättet att göra julgodis på, ingen termometer behövs och det kräver verkligen minimal arbetsinsats. Som jag skrev igår så är ju spisen på lagning så därför passade jag idag på att göra detta enkla recept till bloggen. Det funkade alldeles utmärkt att fixa detta med hjälp av min lilla kokplatta som jag använder medan spisen lagas. Julgodis redan nu kan ju tyckas vara lite tidigt men för mig är det precis som för butikerna. Det gäller att vara ute i god tid så att det finns lite att välja på när julen närmar sig. Dessutom passar ju det här chokladgodiset året om. Kanske till fredagsmyset om ett par dagar. Receptet kommer här:
Julgodisrecept
400 g mjölkchoklad med marianne ( 2 förp. tex Fazer )
3 dl rice krispies

Gör så här:
Bryt chokladen i bitar. Smält över vattenbad
Rör ner rice krispies
Tryck ut chokladen i en plastfolieklädd liten form
( använd tex. en brödform )

Låt stelna i kylen. Skär i valfria stora bitar


______________________________________________
___________________________________



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar