tisdag 27 september 2016

Köttfärs med vitkål - Servera köttfärsröran i tex. pitabröd

Igår tipsade jag er om en köttfärsrulle med vitkål. Den fyllningen är helt galet god och jag vill verkligen förtydliga att den går att använda på andra sätt än just i köttfärsrullen >> Ibland äter vi fyllningen som den är utan några extra tillbehör, det är krämigt och verkligen supergott. När vi vill ha den lite festligare så gör vi köttfärsrullen som jag skrev om ovan, ibland gör vi egen deg som i receptet och ibland tar vi det snabbare sättet genom att rulla in köttfärsen i köpt smördeg. 
Idag testade vi att fylla köttfärsröran i pitabröd, jag hade bakat egna pitabröd men vill man inte göra det så finns det ju att köpa i affären. Vi testade att fylla med både ljummen och helt kall köttfärsfyllning och det var lika gott vilket som. Perfekt till utflykten. 
Receptet på själva köttfärsröran kommer här:
En helt fantastiskt god köttfärsröra med vitkål - Ni måste testa!
Ett recept i EDITHS BÄSTA >>


Köttfärsröra
500 g köttfärs
0,5 liter strimlad vitkål
1 liten gul lök
1 röd paprika
200 g philadelphiaost vitlök/örter
Sambal oelek
Salt/vitpeppar

Gör så här:
Fräs köttfärsen smulig i smör
Tillsätt strimlad vitkål, hackad gul lök, tärnad paprika
Tillsätt philadelphiaosten när grönsakerna mjuknat
Smaka av med sambal oelek, salt, vitpeppar
Rör ev. ner lite tomatpuré för mer färg

Servera köttfärsröran som den är eller 
välj tex. något av serveringsförslagen ovan.

__________________________________

_________________________________________


För fler goda recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar