söndag 25 september 2016

En dag i Halmstad

Jag har haft en fullspäckad vecka så idag hinner jag tyvärr inte få till någon veckomatsedel. Kanske kan ni hitta inspiration i någon av mina tidigare matsedlar som finns här: KLICKA >>
Den senaste tiden har det varit fullt av aktiviteter och möten som rör barnen. Förra helgen var vi på Melwins fotbollsmatch och där bestämde vi lite hastigt att Melwin skulle få börja spela Hockey nu när fotbollssäsongen snart är över. Hockeytränarens son spelar fotboll i samma lag som Melwin och det var på det viset som vi kom fram till det beslutet efter att vi pratat med honom. Melwin längtar så efter att få börja spela nu, vi har varit i ishallen så ofta vi har kunnat så att han har fått vänja sig vid att åka skridskor. Killarna i hans lag har spelat hockey innan och Melwin är nybörjare så han har lite att komma ifatt med. Men han är så viljestark så jag är säker på att han kommer fixa det.
Igår tog jag och äldsta tjejen i familjen tåget ner till Halmstad för en mor och dotter dag. Det är viktigt att planera in sådana dagar lite då och då med de äldre barnen tycker jag. En dag då man hinner lyssna och prata med varandra utan att småsyskonen tar all uppmärksamhet. 
Shopping och god mat blev det i Halmstad. Wilma köpte en fin höstjacka så nu är hon redo för den kyligare tiden som vi har framför oss. Brr, jag gillar inte den delen av året. Jag vill ha sommar jämt! Medan Wilma shoppade kläder så letade jag själv mest efter presenter till familjen som väntade på oss hemma. Det är så kul att komma hem med små överraskningar. Butik TGR är ett tips när det gäller små presenter. De har fullt med roliga grejer som är lite annorlunda och inte kostar skjortan, denna gången handlade jag i en TGR butik i Halmstad men den finns även i Jönköping om ni har närmare dit. Bland annat köpte jag självlysande armband till barnen, det blev de glada för. Ett par nya laddare till våra mobiltelefoner blev det också, det är en så otrolig åtgång på laddare hemma hos oss, de håller inte särskilt länge och det är så trist att behöva köpa nya jämt så nu har jag några på lager.
Strax ska jag följa med Melwin till skridskohallen igen så jag önskar er alla en fortsatt fin Söndag och lovar att lägga upp ett nytt recept så fort jag hinner. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar