måndag 29 augusti 2016

Scones i portionsbitar

Scones som är gräddade som portionsbitar (8 st)
Dessa scones är en variant av bakpulverbröd som blir som tekakor

Recept
5 dl vetemjöl
1,5 dl grahamsmjöl
1 msk bakpulver
1 tsk salt
100 g rumsvarmt smör
3 dl filmjölk

Gör så här:
Blanda de torra ingredienserna
Arbeta med fingertopparna in smör till smulig massa
Rör ner filmjölken så du får en kladdig deg 
(Tips! Har du inte filmjölk hemma så kan du ta 3 dl mjölk istället)

Forma med mjölad hand ut 8 bullar 
Platta ut bullarna till ca 1 cm tjocka brödkakor

Nagga. Grädda mitt i ugnen 250° i ca 10 min

_________________________________
Fler bakpulverbröd hittar du HÄR >>
_______________________________________
Alla mina brödrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar