onsdag 24 augusti 2016

Makalösa

 Makalösa är lättbakade småkakor med russin i degen
Receptet ger ca 36 st kakor

Recept
200 g smör
1,5 dl strösocker
3,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 dl russin

Gör så här:
Tärna smöret
Blanda ihop allt utom russin till en deg
(arbeta ihop degen för hand, med elvisp eller med matberedare)
Arbeta in russinen i degen

Rulla ut bollar stora som studsbollar
Grädda på smorda eller pappersklädda ugnsplåtar
Mitt i ugnen i 175° i 10-12 min
_________________________________
_______________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



Nedan hittar du 3 till goda småkakor - Länk till recepten under bilderna
Havrekakor med dumle - RECEPT >>




För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar