tisdag 21 juni 2016

Shoppat till katterna

Igår for jag och barnen iväg till stan för att köpa lite saker till katterna, vi behövde kattlåda, matskålar och en säng till dem. Sedan de kom hem till oss har de sovit i en papplåda med ett påslakan i botten, nu var det dags att skaffa något mysigare till dem. Och något finare att ha stående framme. Papplåda är ju inte så fint, det känns bara skräpigt. Jag berättade ju att jag tidigare hade letat på nätet efter lite fina saker till katterna och att jag blev så besviken över det dåliga utbudet. Tyvärr får jag säga samma sak om det vi hittade i djuraffärerna, tre butiker och lika besviken blev jag även där. Två matskålar slog vi till på, stilrena krämvita matskålar med en infälld rostfri skål. De passar bra i köket, jag hade ju önskat något slags lock till skålarna mot flugor och för att hålla maten fräsch men det hittade jag inte. Vi använder en assiett som lock tills jag kommer på en bättre lösning.
Och så var det då kattlåda, det köpte vi ingen. Jag har hittat en på nätet som jag troligtvis slår till på istället. Dyr men bra mycket snyggare än dem vi hittade i djuraffärerna. Kattsäng stod ju på inköpslistan också, samma sak med det. Det hittade vi inte heller i djuraffären så jag gjorde en egen variant istället. På Åhléns hittade jag korgen som ni ser på bilden. I botten har jag lagt en rund stolsdyna och över det ligger det en fleecepläd. Det blev gulligt och kattungarna sover gott i korgen. När de blivit större ska de få en varsin korg så att de får plats, nu när de är små vill de ligga tätt och då räcker korgen till åt dem båda. 

2 kommentarer:

  1. Åh så fina och genomtänkta val! Korgen är ju helmysig! Roligt att följa hur det går för de små sötnosarna.

    SvaraRadera