onsdag 15 juni 2016

Sega och galet goda kardemummasnittar

De här sega och lättbakade kardemummasnittarna MÅSTE ni testa att baka
(ca 24 st snittar ) Stöt kardemummakärnor med tex. mortel

Recept
100 g kallt smör
2,5 dl vetemjöl
2 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 tsk stött kardemumma
2 msk sirap

Gör så här:
Tärna smöret. Arbeta ihop ingredienserna med elvisp
(eller matberedare) Tryck ihop till en deg

Dela degen i 3 delar
Rulla ut 3 längder lika långa som plåten. Platta till lite

Grädda på pappersklädd plåt 
Mitt i ugnen i 200° i ca 10 min
Skär i sneda bitar när längderna är varma

Låt svalna. Ät och njut!
________________________________
Fler recept på småkakor hittar du HÄR >>
_________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar