onsdag 8 juni 2016

Recept med grillad kyckling

Smidig middag med grillad kyckling - ca 3-4 port
Anpassa mängden sambal oelek efter hur stark sås du vill ha (jag tar ca 0,5 msk)
Tips! Tillsätt även fräst gul lök om så önskas

Recept
1 grillad kyckling
1 röd paprika
ca 2 dl champinjoner
Salt/vitpeppar
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche 34%
ca 0,5 dl chilisås
Sambal oelek
Riven ost

Gör så här:
Rensa kycklingen. Lägg i ugnsfast form
Tärna paprika. Skiva champinjoner (färska el. konserv.)
Fräs en stund i en klick smör. Salta/peppra
Lägg över kycklingen

Vispa ihop övriga ingredienser 
Smaka av med salt/peppar och sambal oelek
Häll såsen i formen
Strö på valfri mängd riven ost
Gratinera mitt i ugnen i 200° tills fin färg, ca 20 min

Servera med tex. jasminris och sallad
_______________________________
__________________________________________


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar