onsdag 4 maj 2016

Oregano i pirogerna

Det luktar som på pizzerian hemma hos oss idag. Jag har precis plockat ut en plåt med piroger ur ugnen och fyllningen kryddade jag med oregano, ja lite oregano på toppen blev det också. Så gott så man får nästan gömma dem för att inte klämma i sig allihop. Tanken med de här pirogerna är att de ska frysas in, inte precis alla men de flesta. Det är så skönt och lyxigt att ha hemgjord snabbmat i frysen. Gott som mellanmål och alldeles perfekt att ta med på utflykten nu när det är så fint väder.

Förutom oregano så har jag fyllt pirogerna med ost och skinka och degen som jag använt är en riktigt lättarbetad deg som inte spricker utan fyllningen hålls lätt kvar inne i pirogerna under gräddningen. Det är ägg i degen och det är det som gör den extra lättarbetad. Vill man inte ha oregano i så går det ju självklart bra att göra dem som vanliga ost och skinkpiroger :)
Några av er suckar nog högt nu när jag visar det färdiga resultatet innan jag lägger upp receptet men det är inte för att retas på något vis som jag gör så. Det handlar om vad min tid räcker till för, hur mycket "övrig text" jag vill skriva om bakverket eller maten och bland annat hur mycket bildmaterial jag har. Receptinläggen består ju oftast av ett collage med 3-4 bilder och ibland vill jag visa fler bilder än så. Många av mina läsare skriver ut recepten och då vill jag hålla mig till ett collage till varje recept för att utskriften ska kunna få plats på ett A4 papper. Den övriga texten gör jag så kort som möjligt i receptet och även det är för att göra recepten så utskriftsvänliga som möjligt. Receptet på pirogerna kommer så fort det inlägget är klart.

Nu finns recept på piroger med ost och skinka HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar