torsdag 1 december 2016

Laxgratäng

En fantastisk laxgratäng med handskalade räkor - X-tra BILD HÄR >>
Denna maträtten går bra att använda till matlåda

Recept
500 g räkor med skal
4 bitar lax 4x125 g
Salt/vitpeppar
1 ask körsbärstomater
2 dl creme fraiche 34%
3 dl vispgrädde
2 msk konc. hummerfond
0,5 dl hackad dill

Gör så här:
Skala räkorna och salta/peppra laxen
Lägg lax och halverade tomater i ugnsform

Vispa ihop de övriga ingredienserna.
(salta/peppra) Häll såsen i formen

Tillaga mitt i ugnen i 200° i ca 25 min
Toppa laxgratängen med räkor strax innan servering

Servera med tex. ris och grönsallad

______________________________
Fler recept med lax hittar du HÄR >>

Fler recept med skaldjur hittar du HÄR >>
__________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar