onsdag 25 maj 2016

Fanny bakar blåbärskaka

Idag ville Fanny baka. Det är jättekul när barnen vill vara med i köket och laga mat och baka tycker jag. Till alla som tycker matlagning och bakning är tråkigt är mitt bästa tips att turas om med sysslorna och hjälpas åt i köket så blir allt mycket roligare. Ni vet, någon skalar potatis medan någon rullar köttbullar medan någon vispar ihop en chokladmousse. Om ni är flera i hushållet. Och är man inte det kan man ju laga mat eller baka med en kompis. Vid fest till exempel behöver ju inte precis allt vara klart när gästerna kommer, låt dem vara med i förberedelserna. Det är ju inte så kul och gästvänligt med en värd eller värdinna som är helt slutkörd när alla kommer. Det kan till och med bli så att gästerna inte känner sig välkomna då.

Som ni vet gör ju inte jag några avancerade maträtter eller bakverk och inte barnen heller så det här blir ett typisk "Edith" recept. Alltså lättbakat. Det Fanny bakar är en blåbärskaka, hon ville inte ha någon hjälp så ingen fördelning av några sysslor denna gången. I kakan har hon använt ett av blåbärspaketen som syns på bilden. Alltså inte båda, det var jag som gjorde en miss när jag fotade. Receptet på Fannys blåbärskaka lägger jag upp under morgondagen. Trevlig kväll!

Nu finns recept på Fannys blåbärskaka HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar