måndag 4 april 2016

En riktigt enkel chokladmousse

Chokladmousse är alltid ett säkert kort. Gott som bara den och lätt att göra och visst är det så att de allra flesta uppskattar en hemgjord chokladmousse med en kopp kaffe efter maten. Det brukar kännas trevligt och lite lyxigt att kunna plocka fram från kylen. Nu håller jag på att förbereda ett receptinlägg med den här enkla moussen som ni ser på bilden. Det är en chokladmousse som man gör på vanliga ingredienser som oftast finns hemma. Istället för chokladkaka eller chokladgodis innehåller den kakao. Man gör en chokladblandning med kakao över vattenbad, låter den svalna och blandar den sedan med vispad grädde. Lätt som en plätt. Det här lovar jag att precis alla klarar av att göra med ett lyckat resultat. Precis alla! Nu ska de här godingarna få stelna lite i kylen, en timme ungefär. Sedan ska jag toppa dem med vispad grädde och fota de sista bilderna till receptinlägget. Så fort jag bara kan lägger jag upp de färdiga bilderna och det exakta receptet. Vi ses inom kort igen.

Nu finns recept på chokladmousse med kakao HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar