onsdag 10 februari 2016

Bortplockat recept

En av mina flickor bakade en citronkaka och bjöd familjen på. Alla här hemma tyckte att kakan var jättegod och jag frågade om jag fick ta en bild på henne och kakan och lägga upp här på bloggen. Det går ju liksom inte att äta upp en god kaka utan att passa på att blogga om den. Både hon och jag blev jättenöjda med bilden och hon tipsade stolt sina följare på Instagram om kakan. 
Nu har två av mina läsare kontaktat mig och berättat att de inte var nöjda med receptet. Det känns verkligen jättetråkigt. Eftersom det är viktigt för mig att ni läsare ska lyckas med det som ni bakar och lagar från bloggen så har jag bestämt mig för att plocka bort receptet. Hade det varit en missnöjd läsare som hörde av sig hade jag inte tagit samma beslut men nu var det två. Så om någon av er letar efter receptet på citronkaka med frosting, det är bortplockat.

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag tycker inte att du ska plocka bort receptet för att två läsare var missnöjda. Vad är det som säger att de har rätt? Alla tycker ju inte likadant om allting(tur det)så nog skulle du låtit receptet vara kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Katarina,

      det kändes inte helt rätt när jag plockade receptet. De två läsarna som hörde av sig har skrivit till mig tidigare och berättat om recept som de testat och varit nöjda med så det kändes som de gjord det av välmening.
      Jag hade inte bakat kakan själv, det var ju min dotter. Så svårt för mig att säga om det var något knasigt i receptet. Hennes kaka blev i alla fall jättegod, trist att inte mina läsare lyckades lika bra.

      Radera
  2. Jag håller med dej Katarina att madame Edith behöver inte ta bort något recept- för allt kan ju inte passa alla.
    Ha en bra kväll // Kram Barbro
    Ps har mailat dej också Ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Barbro,

      det var ingen som bad mig att ta bort receptet så ingen fara på taket på något vis. Jag har vissa mål med bloggen som jag försöker att hålla mig till. Ett mål är att alla ska kunna baka och laga efter mina recept. Att recepten ska vara enkla. Att två läsare inte kände sig nöjda med det de bakade får mig att fundera på om receptet verkligen var ett "Edith recept" (lättbakat) Hade 10 personer skrivit att de hade lyckats med kakan så hade jag tänkt annorlunda.

      Jag läser av mailen under kvällen så vi hörs igen lite senare. KRAM

      Radera