tisdag 18 oktober 2016

Runda kolakakor

Jag bestämde mig för att testa att göra runda kolakakor - De blev supergoda!!
Så här kommer ännu ett recept på småkakor (ca 40 st)

Recept
200 g rumsvarmt smör
2 dl strösocker
2 msk sirap
2 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
5 dl vetemjöl

Gör så här:
Kör ihop alla ingredienser till en deg i matberedare
(har du ingen matberedare så kan du använda en stor bunke och elvisp)

Plasta in degen och lägg i frysen i 10 min.
Rulla ut små bollar (ca 40 st med Ø ca 1 cm)

Lägg degbollarna på pappersklädda plåtar. Inte för tätt!
Tryck till varje boll med en gaffel.

Grädda mitt i ugnen i 175° i ca 10 min.

___________________________________
____________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar