söndag 22 november 2015

Världens godaste julgodis

Helt enkelt världens godaste julgodis - Ingår i EDITHS BÄSTA >> (ca 40 st)

Recept
1 brk karamelliserad mjölk BILD HÄR >>
6 dl ricekrispies BILD HÄR >>
400 g mjölkchoklad

Gör så här:
Blanda karamelliserad mjölk med ricekrispies
Tryck ut blandningen på pappersklädd skärbräda
Ställ in i frysen i 30 min.

Tag ut ur frysen. Skär i ca 40 bitar. Sära lite på dem.
Ställ in bitarna i frysen ytterligare 30 min.

Bryt chokladen i bitar. Smält över vattenbad
Doppa de kalla godisbitarna i chokladen
( använd tex två gafflar när du doppar i chokladen )
Låt stelna på bakpapper i kylen

___________________________________
__________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar