lördag 14 november 2015

Måla loppisfynd

Nu börjar målandet gå mot sitt slut. Eftersom färgen inte har torkat helt så kan jag inte lägga upp någon efterbild än. Skivorna som ni ser på sidorna av bordet är iläggsskivor så själva bordsskivan i mitten fattas, den ligger i ett annat rum på tork. När jag målar loppismöbler så brukar jag använda ett fint sandpapper för att rugga upp ytan lite. Man behöver inte slipa så mycket, bara lite lätt för att få färgen att fästa ordentligt. Eftersom jag gillar att det ser lite gammalt ut så målar jag hela bordet med pensel, både benen och bordsskivan. När man målar med pensel så syns penseldragen och det tycker jag är snyggt. Vill man ha en slätare yta så är det bättre att använda sig av en slät roller.
För er läsare som är nya här på bloggen, min blogg handlar allra mest om recept. Enkla recept med få ingredienser. Inläggen idag och igår är en liten avstickare från mitt huvudämne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar