onsdag 25 november 2015

Knäckebröd doppade i choklad

Har ni testat att göra julgodis genom att bryta knäckebröd i bitar och sedan doppa dem i choklad. Jag fick tipset om detta redan förra julen men av någon anledning blev det aldrig av att jag testade. Ska jag vara helt ärlig så tyckte jag inte att det lät gott. Knäckebröd som julgodis liksom, skumt. Vi har dragit på oss en hel del sjukdomar här hemma under ett par veckor. Stor familj betyder oftast att det tar ett tag innan alla är pigga när bacillerna börjat härja runt. Även jag blev drabbad denna gången men idag är jag piggare.
När jag nu var dålig så frågade Tilde mig om jag ville att hon skulle göra något till bloggen. Så otroligt snällt och omtänksamt. Jag kom då att tänka på det här godiset med knäckebröd. Barnen är ofta med mig i köket så att smälta choklad över ett vattenbad är inget som de tycker är svårt. Och det är ju faktiskt inte svårare är så, smälta choklad och sedan doppa knäckebrödet där i. Nu har jag provsmakat. Och jösses vad förvånad jag blev. Det var gott. 
Det känns inte alls att det är knäckebröd i de små chokladbitarna, det känns bara som ett gott krisp när man biter på dem. Det här är verkligen ett perfekt "sista minuten" julgodis. Enkelt, billigt och gott. Vilken choklad men doppar knäckebrödet i avgör man själv. Man använder någon choklad man tycker är god helt enkelt. Ljus, mörk eller kanske någon smaksatt choklad. Mintchoklad till exempel. Även om jag inte har ett speciellt recept på det här julgodiset så tänkte jag ändå knåpa ihop ett litet receptinlägg med bild så jag återkommer om en liten stund.
Nu finns blogginlägget HÄR >>

1 kommentar: