fredag 11 november 2016

Panerad ost och skinkfylld kycklingfilé

Ost och skinkfylld kycklingfilé - panerad med ströbröd
Ingår SJÄLVKLART i kategorin EDITHS BÄSTA >>

Vill du servera grillkryddad klyftpotatis till?
Stoppa då in dem i ugnen först - BESKRIVNING HÄR >>

Steg 1
3 st kycklingfiléer
9 st skivor ost
3 skivor rökt skinka

Gör så här:
Skär en djup ficka i varje kycklingfilé
Vik skinkan dubbel över en ostskiva
Lägg ostskiva över och under skinkan. Tryck in i fickan.
Totalt blir det 3 skivor ost och 1 skiva skinka / kycklingfilé
_____________________________________________________________
Steg 2
1 dl vetemjöl
1 tsk salt
ca 1 ägg
ca 1,5 dl ströbröd

Gör så här:
Rulla fyllda kycklingfiléer i vetemjöl blandat med salt

Doppa sedan filéerna i uppvispat ägg
Rulla sist runt kycklingfiléerna i ströbröd

Stek de panerade kycklingfiléerna i smör
Stek dem gyllenbruna på medelvärme i ca 2 min/sida
Lägg sedan över dem i ugnsform
Stek klart kycklingen mitt i ugnen i 200° i ca 10 min.
(skär ett snitt i största kycklingfilén för att se att den är genomstekt)

Servera tex. med klyftpotatis >> bearnaisesås och sallad

___________________________________
Fler recept med kyckling hittar du HÄR >>
________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar