måndag 7 september 2015

Min favoritpaj bland alla äppelpajer

Eftersom Fredrik fick rekommendera en äppelpaj (kaka) med betyget 10/10 så tänkte jag också tipsa er om min egen favorit bland alla äppelpajer som jag har bakat. Den godaste äppelpajen jag vet är den där man täcker äppelpajen med hyvlat smör på toppen. Jag har haft en länk till denna äppelpajen i högerspalten ett tag så kanske någon eller några har testat att baka den? Berätta gärna, jag är så nyfiken på att få veta vilka recept ni testat. 
Just denna varianten tillagar jag i en vanlig hushållsugn men det finns även en variant med hyvlat smör som min mamma brukar göra och den gör hon smidigt i micron, jag MÅSTE få receptet av henne på den pajen för den är grym. Jag träffar mamma i helgen så då ska jag fråga henne hur hon gör den. Pajen som jag tipsar er om i detta inlägget är lika god men tar ju lite längre tid att grädda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar