måndag 14 september 2015

Kladdkaka med nutella - Nutellakladdkaka

Gillar du nutella så gillar du garanterat denna nutellakladdkakan
Suuuupergod kladdkaka - Ingår i kategorin EDITHS BÄSTA >>
X-tra bild HÄR >>

Recept
200  g rumsvarmt smör
 1,5 dl brunt farin strö
1 dl strösocker
2 ägg
4,5 dl vetemjöl
0,5 dl kakao
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 liten brk nutella, 350 g (ca 3 dl)
100 g mjölkchoklad

Gör så här:
Vispa med elvisp ihop smör, farin, strösocker
Vispa ner äggen
Rör ihop vetemjöl, kakao, vaniljsocker, bakpulver
Vispa ner mjölblandningen i smeten
Tryck ut drygt halva smeten i smord springform Ø 24 cm
(Tips! Tryck ut med lätt mjölad hand)

Värm nutella över vattenbad - BESKRIVNING HÄR >>
Bred ut nutellan över smeten
Hacka chokladen grovt. Strö ut över nutellan
Klicka ut resten av smeten överst

Grädda mitt i ugnen i 175° i ca 25 min

Serveras kylskåpskall med tex. vispad grädde 
och bär eller med vaniljglass

_____________________________________
_________________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar