söndag 8 juli 2012

Förbered crepes dagen innan

Att göra crepes kan ta lite olika lång tid beroende på om man har pannkakor redan färdigstekta eller om man måste steka pannkakor enbart för att göra crepes. Jag själv gör alltid crepes när jag redan har färdigstekta pannkakor i kylen eller i frysen. Det är för mig ett sätt att ta till vara på rester. Frusna pannkakor måste självklart tina innan man kan rulla ihop dem. I rumstemperatur tinar de ganska snabbt. 
Så här gör jag när jag förbereder crepes kvällen innan vi äter dem till lunch eller middag. Genom att förbereda så går det snabbt dagen efter.
Receptet på crepes med champinjonstuvning hittar du HÄR >>
_____________________________________________________
Dag 1.
Stek pannkakorna. Eller tina upp frusna.
Gör stuvningen >>
Fördela ut stuvningen på pannkakorna och rulla ihop. 
Lägg crepes i smord ugnsfast form. Strö över ost. Plasta in och ställ i kylen över natten.
Dag 2.
Tag av plasten och gratinera mitt i ugnen i 200° i 20 min. Klart!

5 kommentarer:

  1. Det ser jättegott ut och du förklarar så bra. Min man och jag skall laga nåt av dina recept i helgen och då kan jag skriva om detta. Skall leta nåt som passar oss nu när vi går på viktminskning. Fast man kan ju äta allt men inte för mycket

    Ha en skön dag
    Vänlig hälsning
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad glad jag blir :D Hoppas att ni hittar något ni gillar, hälsa maken!

      Radera
  2. Åh mums crepes! Det var länge sen! Får det nog bli här nån dag i veckan!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smidigt och gott och bra sätt att ta tillvara på överblivna pannkakor :D

      Radera
  3. Vi har redan hittat flera recept att välja mellan. Maken hälsar tillbaka

    Ha det bra

    SvaraRadera