måndag 8 juni 2015

Stöter man på varandra på Instagram eller vill man bara få följare

Det här har inget som helst med matlagning eller bakning att göra men jag funderar på en sak. Instagram är fortfarande en relativt ny värld för mig, jag har ett konto (@madameedithblogg) och lägger upp bilder där lite då och då. Följ mig gärna. När jag lägger upp en bild så är det ibland några som trycker på gillaknappen och det är ju jättekul! Ibland händer det att vissa "gillare" sticker ut lite mer än andra. Till exempel händer det att TV4 recept gillar mina bilder. Jag blir mallig som sjutton. Men ska jag bli så glad som jag blir när det händer eller gillar de alla matbilder som dyker upp, är jag liksom bara en i mängden? Vill de kanske att jag ska börja följa dem? Hur funkar det på Instagram? Är man oftast bara en i mängden som råkar har en bild som passar in på någons målgrupp? 
Och så funderar jag på en annan sak. En muskelknutte som säkert är 15 år yngre än jag själv hade en dag gillat alla mina bilder på Instagram där jag själv var med på bilden, alltså inte mina matbilder. På en av bilderna hade han skrivit något, minns ej vad han skrev men meningen avslutades med gula gubbar med hjärtan till ögon. Ni vet säkert vilka jag menar. Och så hade han lagt till ett par bilder med tecknade armar med gigantiska biceps. Hur ska jag tolka det? Är kanske även han ute efter fler följare och försöker smickra sig till det? Ska jag ta det som en komplimang eller ska jag spärra honom från mitt konto? Vilka är egentligen de oskriva reglerna på Instagram?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar