torsdag 11 juni 2015

Skolavslutning och jag är ingen hemmafru

Äntligen har jag landat här framför datorn och kan skicka en hälsning till er. Jag lever med bloggen sju dagar i veckan, morgon, middag, kväll. Inte alltid framför datorn utan på många olika sätt. Med kameran i väskan, med inköpslista i butiken, framför spisen, med vispen i handen, svarar på frågor och mail, rensar bort spam bland kommentarerna, programmerar sidan så att den ska bli lätt att hitta på, fotar, skriver på Madame Ediths faceebooksida och Instagram, redigerar bilder, jobbar med bokföring, skriver inlägg, klurar och söker efter inspiration till nya recept till och från under hela dagen. Min blogg som från början var min hobby är numera mitt jobb. Jag har under några tillfällen blivit kallad hemmafru och det är så fel. Jag arbetar hemma och jag är gift men på fler sätt än så stämmer det inte. Jag är ingen hemmafru. Aldrig någonsin tidigare har jag ägnat så mycket tid åt mitt arbete som jag gör nu. Men jag har heller aldrig någonsin tidigare haft ett så roligt arbete. Och just för att jag tycker att det är så roligt så låter jag det ta mycket av min tid. Jag kan helt enkelt inte låta bli. Men att lägga ner så mycket arbete och sedan få höra att jag är en hemmafru känns inte särskilt kul.
Även om arbetet i och runt bloggen är viktigt för mig så finns det självklart inget som är viktigare för mig än mina barn. Och idag har det varit en mycket stor dag för oss. Wilma som är äldst i syskonskaran har slutat nian. Minns ni när jag skrev om strulet med hennes nationella prov? Om inte kan ni läsa HÄR >>  Hon fixade proven galant och gick ut nian med bra betyg. Jag är så stolt över henne och ser så mycket fram emot att få följa hennes fortsatta väg här i livet. Sista steget i detta kapitlet tar hon tillsammans med sina klasskamrater på Liseberg ikväll, och vilken kväll de fick med så fantastiskt härligt och fint väder. Helt underbart, kunde inte bli bättre. På bilden ser ni en banoffeepaj fast med jordgubbar istället för banan. Somrigt, gott och mycket enkelt. Receptet hittar ni HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar