tisdag 12 maj 2015

Så hittar vi en prisvärd resa

En bild med hela familjen samlad utom jag som står bakom kameran. Från vänster till höger ser ni Fanny, Melwin, Ludwig, Tilde, Fredrik och Wilma.
Det är ett tema med Bamse här där vi bor, det är ju Fritidsresors maskot. Trevligt och mysigt tycker jag och kul när han kommer och hälsar på barnen och så brukar det vara uppträdande med Bamse på scenen en del kvällar. Att vi valde Fritidsresor denna gången hade egentligen ingenting att göra med Bamse eller de andra aktiviteterna som finns att göra här. När vi åker är priset det viktigaste utan att det får påverka själva kvalitén på semestern. Jag skulle till exempel aldrig åka ospecifiserat, i alla fall inte med barnen. För det mesta söker vi efter resor genom reseguiden då är det lättast att hitta en prisvärd resa tycker jag. Jag håller koll på nya resor som dyker upp, ibland så ofta som varje vecka. Vi köper alltid resor genom nätet, det funkar hur bra som helst och man slipper bli påverkad av en säljare och skulle man ha frågor är man ändå välkommen att kontakta en säljare när man redan har hittat en resa som man är intresserad av. 
Ett tips för att få ner priset är att åka när inte alla andra åker, till exempel åkte vi på charterresa veckan innan jul för ett par år sedan. Även den gången åkte vi till Gran Canaria. Hela familjen i en vecka för under 15 000 kr. Det priset berodde helt och hållet på vilken tid på året vi åkte, de flesta vill ju vara hemma och baka pepparkakor, lyssna på julmusik och slå in paket just den veckan men klarar man sig utan det är det bara att slå till på en resa tycker jag. Då kan man ju se det som en lyxig julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar