torsdag 14 maj 2015

42 grader på Gran Canaria

Det är helt galet hett på Gran Canaria just nu. 42° (!!!!) visade termometern som högst igår. På bilden ligger Ludwig och Wilma under parasollet och vilar sig, det var verkligen tur att vi lyckades få en parasollplats annars hade vi inte klarat särskilt lång tid ute i hettan. Poolen var rejält full med folk, det var ju inte så konstigt för det var verkligen skönt att kunna svalka sig där i. Själv smet jag iväg en stund mitt på dagen in i lägenheten för att checka av bloggen. Svara på kommentarer och arbeta med bilder, då såg jag att jag hade fått en kommentar i detta inlägget >> från en lärare som berättade att det är ett elände med elever som tar ledigt på andra tider än de ordinarie skolloven. Jag har inte funderat så mycket på detta innan men efter kommentaren har jag tänkt en del på det. Så nu undrar jag hur det har varit för er andra föräldrar som tagit ledigt åt era barn för att åka på semester. Har ni stött på problem från skolan när ni ansökt om ledighet eller har ni rent av fått avslag som vi fick för Wilma?
Finns det fler lärare bland mina läsare så skulle jag gärna vilja höra era åsikter också. Blir det mycket extra arbete när eleverna tar ledigt på andra tider än skolloven, berätta gärna om era erfarenheter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar