fredag 13 februari 2015

Krossar digestivekex

Just nu håller jag på att krossa digestivekex. Denna gången använder jag en mortel att krossa kexen med, det funkar bra men man får krossa några kex i taget, annars får de inte plats. Kexen ska jag använda till en cheesecake på alla hjärtans dag imorgon. En riktigt lättbakad variant är det, jag tror knappast att man kan göra cheesecake på enklare sätt faktiskt. Kanske har någon av er redan gjort denna cheesecake som jag ska göra? Det är en gammal goding här från bloggen. (Ni hittar det receptet HÄR >>) I det receptet står det blåbärssylt men denna gången använder jag hallonsylt. Det går lika bra det. Det viktigaste är att man använde en sylt av god kvalitet. Alltså ingen lågprisvariant eftersom de innehåller så lite bär. En smakrik sylt med mycket bär blir allra bäst. 
Fler tips från köket hittar du HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar