onsdag 11 februari 2015

Inkokt laxfilé med få ingredienser

Hemma hos oss blir det lax idag. För det mesta brukar jag tillaga laxfiléer i ugnen med en god sås över. Det är ju både smidigt och gott. När jag inte gör på det sättet så brukar jag göra inkokt lax, det är också väldigt smidigt. Man kokar upp vatten, vitvinsvinäger, kryddor och lite grönsaker och sedan häller man det uppkokta vattnet med grönsakerna över laxfiléerna. När laxen legat och gottat sig ett par timmar i vattnet, lagen som det kallas, så är den klar. Jag brukar använda detta receptet >>. Har man inte allt det hemma så kan man göra en variant med färre ingredienser som också blir god. Lök är dock ett måste tycker jag. Det är den varianten med få ingredienser som jag gör här hemma idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar