onsdag 4 februari 2015

Frys in råa köttfärsbiffar

Jag fryser ofta in råa köttfärsbiffar - Supersmidigt

Gör köttfärssmeten efter DETTA RECEPTET >>

Forma till biffar. Lägg dem på ugnsplåt eller skärbräda.
Lägg ev. på bakpapper - Tänk på att plåten ska få plats i frysen

Ställ in biffarna i frysen. 
Styckfrys tills biffarna frusit på ytan, ca 30-60 min
Paketera därefter biffarna i fryspåsar.

Låt sedan valfritt antal biffar tina på en tallrik i kylen. 
Tina i kylen tex. på morgonen. Stek biffarna till lunch (el. kväll)
Ska biffarna tina snabbare så kan de tina i rumstemperatur.

Stek de upptinade biffarna i smör, ca 3-4 min/sida

______________________________________
_________________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



Följ mig gärna på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Funkar hur bra som helst, perfekt att göra en stor laddning när man ändå håller på.

      Radera
  2. Vill man inte krångla och frysa dem på en plåt så går det att använda frysfolie... :)

    SvaraRadera