torsdag 22 januari 2015

Frysen full med bär

Har ni tänkt på vad många bra erbjudande på frusna bär det har varit de senaste veckorna? Kanske är det fler än vi som har börjat året med att käka smoothie till frukost. (läs här >>) Hur som helst så har jag nappat på flera av dessa erbjudanden och fyllt frysen med alla möjliga bär. Allt från blandade varianter som producenterna brukar kalla för trädgårdsbär. De brukar oftast innehålla en mix av hallon, blåbär, björnbär och röda vinbär. Jag har ett toppenrecept på en kaka med just den mixen HÄR >> om någon är sugen på att baka. Den är riktigt lätt att lyckas med och väldigt lättbakad då man bara strör ut frusna bär över smeten innan kakan hoppar in i ugnen. Testa om ni inte redan gjort det :)
Jag har även köpt frusna bär där kartongerna/påsarna innehåller endast en sorts bär. Där är min favorit blåbär medan barnen tycker att hallon är godast. Blåbär kommer på plats nummer två säger dem, inte dåligt det. I eftermiddag tänkte jag överraska barnen med blåbärssoppa eller blåbärskräm, jag har inte riktigt bestämt än vad det blir men kanske kan blåbär åka upp till första platsen idag vem vet! Ge mig gärna fler tips vad jag kan hitta på med alla bären. Frysen är full, det ni ser på bilden är bara en liten del av det vi köpt så det räcker till så mycket mer än att bara mosa ner i smoothies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar