söndag 18 januari 2015

En styck stor lasagne är klar

Ja, nu blir det lasagne både till middag och matlådor. Matlådor till maken och så tänkte jag bjuda mina föräldrar på några lasagnelådor som de kan äta till lunch imorgon. Hoppas att de gillar den. Och så lite rester till mig och barnen, helt perfekt! Lasagne tar lite tid att göra och det gäller att man är noggrann när man gör bechamelsåsen så att den inte blir grynig av osten. Men den tiden man lägger på att göra lasagne sparar man ju in de dagarna som man inte behöver laga mat utan kan käka lasagnerester istället. Så på det hela taget är inte lasagne så tidskrävande eftersom det ger så mycket mättande och bra mat. Som jag skrev i förra inlägget, passa på att göra dubbel sats. I nästa inlägg ska ni få receptet.
Nu finns receptet HÄR >>

3 kommentarer:

  1. Alltid gott med lasagne-och det är ju lika bra göra en stor sats när man ändå håller på.
    Har du provat med kycklingfärs nån gång? kul med lite omväxling ibland.' Ha en fortsatt bra söndag, kram Barbro

    SvaraRadera
  2. Lasagne är så gott! Här blir det en vegetarisk variant till veckan.

    SvaraRadera
  3. Det ska jag testa Barbro :) Och vegetariskt låter ju också supergott Birgit :) Önskar er båda ett trevligt avslut på denna veckan.

    SvaraRadera