måndag 8 december 2014

Kålpudding - Svensk husmanskost

Kålpudding - Svensk husmanskost när den är som allra bäst 
Lätt att tillaga och mycket gott (ca 6 port)

Recept
1 st köttbullesmet på 1 kg blandfärs RECEPT HÄR >>
1 st vitkålshuvud, ca 1,5 kg
0,5 dl sirap
Salt/vitpeppar

Blanda köttfärssmeten Recept i länken ovan!

Skär vitkålen i bitar. Smörstek dem mjuka
Häll på vatten lite då och då under stekningen, ca 1 dl
Salta/peppra. Rör i sirap. Låt sjuda några minuter

Fördela hälften av vitkålen i smord ugnsform
Bred ut färsen över kålen 
Avsluta med resten av kålen över färsen
Tillaga mitt i ugnen i 175° i ca 45 min

Servera med kokt potatis, lingonsylt 
och gräddsås RECEPT HÄR >>

______________________________________
Fler recept med köttfärs hittar du HÄR >>
Ekonomitips om mat hittar du HÄR >>
_______________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar