måndag 23 november 2015

Bananfudge

Bananfudge - Passar lika bra till jul som påsk som till barnkalaset

Recept
100 g skumbananer, ca 16 st
4 dl strösocker
2 dl vispgrädde
100 g smör
300 g vit choklad

Gör så här:
Klipp skumbananer i bitar
Lägg skumbananer, socker, grädde, smör i en kastrull
Smält ihop under omrörning på svag värme
Småkoka sedan under omrörning i 10 min 

Bryt vit choklad i bitar. Rör ner i den heta blandningen.
Drag kastrullen åt sidan. Låt svalna medan du rör i 5 min

Tryck ut i smord eller bakpappersklädd form, ca 20X20 cm
Låt stelna i kylen. Skär upp i valfria rutor, ca 40 st


_______________________________________________________
Fler godsaker till barnkalas hittar du HÄR >>

Fler recept på julgodis hittar du HÄR >>
________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



Nedan hittar du 3 till enkla recept på godis - Länk under bilderna
Nutellacrisp - RECEPT >>

Tomteskumfudge - RECEPT >>

Mjölkchokladtryffel med 3 ingredienser - RECEPT >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar