fredag 14 november 2014

Pajer i aluminiumformar

Pajer klara för att hoppa in i frysen. Visst är det skönt med färdigmat ibland när tiden är knapp. Skönt att slippa tokstressa fram mat till hungriga barn som kommer hem från skolan och lika skönt att slippa laga mat till sig själv när man inte har något sällskap vid bordet. För det finns väl knappast något tristare än att laga mat till sig själv. Ingen som uppskattar och ger beröm för maten som står på bordet. Laga själv, äta själv, ta hand om disken själv. NÄ, då värmer jag hellre upp något ur frysen. Och färdigmat behöver ju inte betyda att man värmer upp något från butikernas frysdiskar. Färdigmat kan man ju göra själv, det blir både godare och billigare.
Denna gången gjorde jag ost och skinkpajer. I några av pajerna petade jag ner lite grön paprika också. Jag har använt mig av DETTA RECEPTET >> Mina aluminiumformar har en storlek på Ø 18 cm. med en kant som är ca 2 cm hög. Receptet i länken är lagom till 3 st sådana formar. Korta ner gräddningstiden till ca 30 min.
När pajerna svalnat fryser du in dem paketerade i fryspåsar. Ett tips är att skära ett snitt mitt genom pajerna innan du fryser in dem så kan man lätt tina upp en halv paj om man önskar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar