söndag 23 november 2014

Mycket saftig saffranskaka

En jättegod och saftig saffranskaka med filmjölk i
Lättbakat då du bara RÖR ihop smeten

Recept
2 ägg
1 dl matolja
2,5 dl strösocker
1 påse saffran, = 0,5 g
3,5 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
1 nypa salt
2 dl filmjölk

Gör så här:
Rör ihop ägg, matolja och strösocker (vispa alltså inte!)
Kavla på saffranspåsen med kavel
Blanda ihop saffran, vetemjöl, bakpulver, salt
Rör ner blandningen i äggsmeten. Rör ner filmjölk

Grädda i en smord bröad sockerkaksform 
Mitt i ugnen i 175° i ca 40 min.
(testa med en provsticka om kakan är genomgräddad)
Låt kakan svalna helt innan du stjälper upp den

_________________________________________________
_________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar