onsdag 23 november 2016

Julgodis - Tryffel med apelsinsmak och mörk choklad

 Julgodis - Tryffel som jag gjort av marabou apelsinkrokant (ca 15 st)
I detta julgodis har jag satt ihop två av mina favoritsmaker - Gott till kaffet

Tryffel
200 g marabou apelsinkrokant, se bild
1 dl vispgrädde
1 msk honung
25 g smör
_________________________
Doppas i 100 g mörk choklad

Gör så här:
Bryt apelsinchoklad i bitar
Smält ihop alla ingredienser över vattenbad
Rör blandningen slät. Ställ i rumstemperatur 30 min.
Rör om. Ställ i kylen i 3 timmar, eller längre, tex under natten.

Bryt mörk choklad i bitar. Smält över vattenbad
Forma tryffeln till kulor. Doppa dem i chokladen
(använd tex. två gafflar, dekorera ev. med en strösselkula)
Lägg i formar eller låt stelna på bakpapper
Förvara i kylen

_________________________________
________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>


För fler goda recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

2 kommentarer:

  1. tolle bilder, danke für die inspirationen und einen schönen mittwoch wünscht angie

    SvaraRadera