måndag 17 november 2014

Du är dejlig att se på

Flera av er läsare har kontaktat mig via mail, det är extra trevligt tycker jag. Det känns verkligen smickrande att det finns läsare som tar sig tid att skriva en hälsning till mig. Att ta sig tid att skriva in min mailadress och skriva ner oftast flera rader som handlar både om min blogg och flera gånger även en liten historia om vem läsaren är. Jag gissar att detta inte är helt vanligt med tanke på hur mycket man har fått höra om bloggare som blivit utsatta för näthat. Jag har aldrig någonsin fått en elak kommentar, bara blivit utsatt för skitsnack bakom ryggen i en annan blogg, (LÄS HÄR >>) Jag är verkligen så tacksam för att just NI är mina läsare. Ni är guld värda!

Denna helgen fick jag en hälsning från en läsare som ville dela med sig av sina recept till mig. Eftersom jag delar med mig av mina, hur snällt är inte det!! Läsaren arbetar som kock på en förskola och där har hon flera gånger använt recept här från bloggen, jag blev alldeles röd i ansiktet när hon berättade det. Svårt att ta in och väldigt stort för mig.
Som kock sitter hon naturligtvis på en stor receptskatt och jag har nu valt ut ett recept därifrån som jag ska prova. Ett brödrecept blev det, kul!!
Jag vill verkligen att ni ska känna att ni är välkomna att kontakta mig via mail om ni vill det, ofta blir det ett väldigt trevligt samtal och mycket mer personligt än vad det blir i en kommentar här i bloggen. Min mailadress är madame-edith@live.se Hör gärna av er.
Till er två som mailade mig och frågade var jag bor och sa att jag var var "dejlig" att se på, tack, men ni behöver inte vänta på svar på era mail.

Önskar er alla en bra start på den nya veckan ♥

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Anledningen till en elak kommentar är oftast avundsjuka. Jag är nog en smygföljare som inte skriver kommentarer men nu gör jag det.
    Oftast när jag är sugen på att baka går jag in på din blogg där hittar jag alltid något, har skrivit ut massor med recept och bakat dem flera gånger.
    Så TACK SÅ MYCKET för alla recept och fortsätt men det du gör..
    Kram Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej :) Vad roligt att du ville lämna en hälsning till mig, jag är ju jättenyfiken på vilka mina läsare är.
      Ja, det där med näthat har jag aldrig förstått mig på, ibland funderar jag på om de som lämnar elaka kommentarer egentligen själva vet varför de gör det. Små små ord som troligtvis inte betyder något för den som skriver dem men som kan få mottagaren att i värsta fall tappa livsgnistan totalt. Ja, tacksam för mina läsare är jag tusen gånger om och stor kram till dem/er som blivit utsatta.

      Bra att du nämner att du skrivit ut recept från bloggen, jag har nog inte varit så tydlig med att det går att göra hur lätt som helst. För ett tag sedan skaffade jag printknappen som syns längst ner till vänster under varje inlägg. Jag gissar att det är den du har använt? När man trycker på den kommer inlägget upp med tre alternativ, man kan skriva ut, spara som PDF eller maila inlägget. Det går även enkelt att ta bort bilden/bilderna genom att klicka på "ta bort bilder".

      Stort tack för din kommentar och en riktigt bra tisdag önskar jag dig!

      Radera
  2. God morgon!
    Tack för en superfin blogg med många smarriga recept! Blir alltid glad över att komma in här :)
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon :) Tack för din kommentar, vad glad jag blir!!
      Kramar tillbaks ♥

      Radera