onsdag 29 oktober 2014

Smidigt kycklingrecept

Nu när barnen är lediga från skolan så vill jag helst inte lägga för mycket tid i köket, roligare att hitta på något med dem istället. Vår sexåring har nyss lärt sig att spela kort så det gör vi en hel del och för honom är det på blodigaste allvar, finns nog ingen större vinnarskalle än han. På både gott och ont. Men det är verkligen roligt att se hur han tänker och tänker för att kunna lägga ut korten på smartast sätt, mindre kul om han förlorar..
Idag blir det grillad kyckling till middag. En väldigt okomplicerad kycklingrätt med en god och krämig sås som ska gratinera med lite riven ost på toppen. Jag hoppas även att jag hinner fota lite så att jag kan lägga upp receptet här på bloggen. Om allt går som jag vill blir nästa recept ett smidigt kycklingrecept som passar bra att laga när tiden är knapp. Eller när man vill spela kort istället för att laga mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar