onsdag 8 oktober 2014

Kyckling i godaste såsen

 Kyckling i en riktigt krämig och god sås - Ett recept ur kategorin EDITHS BÄSTA >>
I denna såsen har jag använt min favoritkrydda - chicken and steak (4 port)

4 st kycklingfiléer
Röd paprika
3 dl creme fraiche, 34%
2 dl vispgrädde
Salt/vitpeppar
Krydda: Chicken and steak, se bild!

Dela kycklingfiléerna på längden.
Salta/peppra och bryn filéerna i smör. Lägg dem i ugnsfast form.
Strö ut valfri mängd strimlad paprika över filéerna.
(det går självklart bra att använda färsk men denna gång använde jag frusen paprika, LÄS MER HÄR >>)

Vispa ihop creme fraiche, vispgrädde och ca 1 tsk salt.
Smaka av med kryddan chicken and steak.
(Veva många varv med inbyggda pepparkvarnen, tills du blir trött i handen. Snåla inte, glöm ej smaka av)

Häll såsen över kycklingen.
Tillaga mitt i ugnen i 200° i ca 30 min.

Servera tex med ris och grönsallad
______________________________________________________
Fler recept med kyckling hittar du HÄR >>
_________________________________________________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>

2 kommentarer:

  1. Gjorde denna till middag igår - så gott! Ser fram mot min lunchlåda idag ;-)

    Ewa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad kul!! Önskar dig en trevlig lunch idag då :) Det är verkligen jätteroligt när jag får små hälsningar från er som provlagat mina recept, stort tack för det!

      Radera