lördag 16 augusti 2014

Mättande grötbullar inför skolstarten

Nu är det inte många dagar kvar på sommarlovet och vi har börjat att förbereda oss för skolstarten nästa vecka. Bland annat så har vi fyllt upp frysen med grötbullarna som jag bloggade om förra veckan HÄR >>
Denna gången gjorde jag fyra satser, det tar ju lite tid och i alla fall jag är inte riktigt lika noggrann när jag gör så många bullar men lika goda blir de ju ändå :) Mina barn älskar grötbullarna och eftersom bullarna innehåller mycket nyttigheter så står barnen sig länge när de äter en sådan till frukost. Det är ju särskilt viktigt när de ska orka med en hel skoldag. Så mitt tips till er som har barn som ofta blir hungriga innan skollunchen, testa att baka de här grötbullarna. Och för att göra det lite roligare kan ju barnen själva bestämma formen på dem, kanske tycker någon att grötbullarna blir ännu godare om de ser ut som en katt till exempel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar