tisdag 19 augusti 2014

Bloggen blir mitt jobb

Åh vad jag önskar att dygnet hade fler timmar just nu. Det är så hektiska dagar för mig och tyvärr blir bloggen drabbad av det även om det inte är min önskan. Idag har vi haft skolstart för fyra barn i familjen vilket innebär att idag var den första dagen i skolans värld för Melwin, vår äldsta son. Vi har även varit en sväng på förskolan och hälsat på Ludwigs, vår yngste sons, pedagoger. Ludwig ska nämligen skolas in på förskolan nästa vecka och det känns faktiskt helt okej även fast jag haft lite ångerst innan. Och så är det snart konfirmation för Wilma, vår äldsta dotter i familjen. Så vi har en hel del att fixa med.
Och så blir det ju en hel del föräldramöten och samtal i skolan så här vid terminstarten också, speciellt för oss som går lite utanför ramen och har fem barn. Det här gör att det är svårt att få tiden att räcka till just nu, jag har massor av idéer till bloggen. Men än så länge ligger de inne i mitt huvud och väntar på att få komma ut. 
Att det på sista tiden blivit färre inlägg här på bloggen innebär inte på någotvis att det är så det kommer att se ut framöver. Tvärtom, bloggen kommer efter Ludwigs inskolning gå från att ha varit min hobby till att bli mitt jobb. 

6 kommentarer:

  1. Förstår att den här veckan är hektisk för er som har många barn! Mycket som ska fungera inför terminstarten.
    Att bloggen skulle bli ditt jobb det anade jag redan för ett år sedan!
    Lycka till säger jag som följer alla dina inlägg med glädje!
    Du inspirerar!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Lycka till med bloggen, den är toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D Jag kommer under hösten att bredda bloggen på lite olika sätt. Tanken är att innehållet ska göra vardagen för mina läsare enklare med lätta recept och även lite hushållstips. Jag kommer även att börja rikta in mig på hushållsekonomi. Hur kan man få mer och bättre mat och samtidigt får mer pengar kvar i plånboken. Hur tar man tillvara på rester, hur planerar man sina inköp på bästa sätt, vad går att frysa in och hur länge klarar sig maten efter bäst före datumet? Detta och mycket mer kommer ni att kunna läsa om i bloggen framöver.
      Och självklart kommer det att fyllas på med fler recept!

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Vad spännande att bloggen ska bli ditt jobb! Kul!

    SvaraRadera