torsdag 19 juni 2014

Laxfilé med handskalade räkor

En underbart god laxrätt som blir extra festlig med handskalade räkor
Denna fiskrätt ingår i kategorin EDITHS BÄSTA >> (4 port)

Recept
4 st laxfiléer, ca 125g/st
Salt/vitpeppar
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche, valfri fetthalt
Ca 1 msk fiskkrydda, Santa Maria
Räkor och dill

Gör så här:
Salta/peppra laxen. Lägg den i en ugnsform
Blanda ihop grädde, creme fraiche och fiskkrydda
Häll blandningen över laxen

Tillaga mitt i ugnen i 200° i ca 25 min.

Dekorera laxen med valfri mängd handskalade räkor
och några dillkvistar strax innan servering

Servera med tex. färskpotatis eller ris

_________________________________
Fler recept med lax hittar du HÄR >>

Fler recept med skaldjur hittar du HÄR >>
___________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

4 kommentarer:

  1. Alltid gott med lax.
    Ha en fin midsommar med dina nära och kära.
    Kram från Barbro

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en fin midsommar
    Varmaste kramar!

    SvaraRadera