tisdag 4 mars 2014

Laxfilè med creme bonjour gräslök

Laxfilé med creme bonjour med gräslökssmak
En god och lättlagad laxrätt som känns extra festlig med ett täcke av smaksatt creme bonjour.
Till laxen passar det bra att servera en krämig potatisgratäng (RECEPT HÄR)

4 tinade laxfileér 
(ca 125 g per styck)
200 g creme bonjour gräslök
Salt/vitpeppar

Krydda laxfiléerna med salt och peppar.
(mängd efter tycke och smak)
Lägg laxfiléerna i en ugnsfast form.
Fördela creme bonjour som ett täcke över varje filé.

Tillaga mitt i ugnen i 200° i ca 12 min.
(eller tills laxen är klar)

Lättlagat och mycket gott.
Passar både till vardag och fest!
______________________________________________________
Fler laxrecept hittar du HÄR
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>

2 kommentarer:

  1. Mums med lax!!! Tack för att du bjuder på så fina recept :) Oftast när jag inte vet vad det ska bli till middag så kikar jag in till dig och vips så är det löst :) Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Mums vad gott med lax. Du är bara så himla duktig med mat och bakning .Kramar Rita

    SvaraRadera